Afgelasting van trainingen
Het afgelasten van trainingen op initiatief van de trainer wordt via hem/haar bekendgemaakt. Ieder team kiest hierin zelf hoe dit wordt aangepakt. Wanneer vanwege andere omstandigheden (toestand velden, velden niet beschikbaar, etc.) trainingen niet door kunnen gaan, wordt dit tijdig via de website gecommuniceerd. Ook worden de trainers hier via het bestuur/veldbeheerders van op de hoogte gebracht. Het is aan de trainers om dit door te zetten aan de teamleden.

Afgelastingen van wedstrijden
Indien wedstrijden van individuele teams niet doorgaan dit bekend gemaakt op deze website onder 'Wedstrijden – programma'. Dit programma is namelijk het knvb-programma en dus leidend. Indien mogelijk brengt de wedstrijdsecretaris de leiding van het betreffende team (tijdig) op de hoogte. Houd ook altijd zelf dus goed het programma in de gaten!

Algehele afgelasting door de KNVB
Het gebeurt wel eens dat de knvb een speeldag algeheel aflast. Dit wordt onder andere bekend gemaakt via teletekstpagina 603, maar ook op onze website via 'Wedstrijden – programma'. De teletekstpagina geeft twee categorieën aan. Hierbij geldt: selectie-elftallen vallen onder Categorie A en alle overige elftallen en teams vallen onder Categorie B. Heeswijk speelt in district Zuid II.