Berghem Sport VV HeeswijkNa 2 weken geen voetbal voor de blauw-witten, stond vandaag de uitwedstrijd naar Berghem Sport op het programma. Heeswijk trainer Stef Sijbers moest helaas verstek laten gaan door een fikse griep en daardoor nam Heeswijk 2 trainer Mayk van Driel de honneurs waar. Met een heerlijk najaarszonnetje floot scheidsrechter de Graaf om klokslag half 3 voor het eerst. Meer foto's ( door Hans Heesakkers )

Heeswijk startte prima en er leek zeker de eerste 10 minuten geen vuiltje aan de lucht. Langzamerhand begonnen de mannen van Berghem Sport trainer van der Burgt meer duels te winnen en tweede ballen op te pakken. In de 13e minuut was het dan ook raak. Een aanval via rechts werd matig verdedigt door Heeswijk, waarna de bal bij Valentijn Smits belandde en uiterst bekwaam binnenschoof. Nog geen 5 minuten later keek Heeswijk al tegen een 2-0 achterstand aan. Wederom werd er slap ingegrepen en kon van den Broek vanaf rechts in de korte hoek binnenschieten.
Heeswijk was het vanaf dat moment helemaal kwijt: duels werden verloren, veel verkeerde inspeelpassen en er was vooral te weinig beleving. Grote kansen waren er verder niet in de eerste helft op een schot van Edwin Huibers na, waar keeper van der Velden toch gestrekt naar de hoek moest.

De tweede helft kwam Heeswijk beter in de wedstrijd. De blauw-witten wonnen hun duels en pakten de tweede ballen weer op. Heel gevaarlijk werd Heeswijk niet, maar na een corner van Adank had spits Wouter van Dijke wel de 2-1 op zijn hoofd, helaas ging de kopbal net over.
In de 65e minuut maakte Donny van Herpen een einde aan het Heeswijkse geloof. De nog altijd doelgerichte en slimme spits wist, na ongelukkig balverlies binnen de Heeswijk defensie, prachtig raak te stiften. Ook de 4-0 viel snel na dit doelpunt. Berghem aanvoerder Jacky van Deutekom scoorde uit de corner na een dekkingsfout achterin bij Heeswijk.
De wedstrijd kabbelde vervolgens naar het einde en won Berghem Sport geheel terecht van toch wel een erg matig Heeswijk vandaag.

Volgende week speelt Heeswijk thuis tegen Prinses Irene, die na afscheid van diverse spelers toch weer de punten weten te pakken. Voor de Heeswijkers een kans om zich te revancheren en weer aansluiting te vinden met de middenmoot.