20190526 192828De dames 30+ zijn op vrijdag 13 mei bij VV Heeswijk kampioen geworden in de vrijdagavond competitie voor vrouwen 30+. Een jaar of 10 geleden zijn Avesteyn en VV Heeswijk ieder apart gestart met een VR30+ 7-tal. Op vrijdagavond een competitie in toernooivorm met tegenstanders uit de nabije omgeving. Toen bij beide clubs het leden aantal terugliep zijn zij ook samen gegaan zoals alle meiden en dames teams van deze clubs. Sinds dit seizoen is er zelfs versterking vanuit Loosbroek waardoor het team nu bekend staat als Avesteyn/Heeswijk/WHV VR30+, maar zoals zij zelf zeggen HDL 30+.

Op vrijdag 13 mei was de laatste avond van het toernooi. 5 teams die in toernooivorm tegen elkaar spelen in korte wedstrijdjes van 15 minuten op half veld. Onze dames begonnen met twee punten achterstand op de koploper, dus was er maar 1doel: Alles winnen. De eerste wedstrijd tegen koploper Berghem werd gewonnen met 3-0, dus toen werd het extra spannend. De tweede wedstrijd speelde Berghem gelijk tegen FC Uden en onze dames wonnen van SCMH. Er hoefde nu nog maar één wedstrijd gewonnen te worden van de twee die nog gespeeld moesten worden. De 3e wedstrijd van onze dames wonnen ze eenvoudig met 4-0 van FC Uden en Berghem verloor van Vorstenbosch.  Dat betekende dat het kampioenschap binnen was, één wedstrijd voor het einde. Maar ook de laatste wedstrijd tegen Vorstenbosch werd gewonnen met 1-0, dus toen kon het feest beginnen.

In de kantine van VV Heeswijk werd een klein feestje gevierd samen met de tegenstanders met bier en bitterballen en een kort woordje van de voorzitter Maarten, die dames ook nog van (veel) munten voorzag.

Met dank aan de scheidsrechters Roy Zwartjes en Meindert van der Heijden, dank aan André Langenhuijsen voor de kantinedienst en dank aan de hulp en support van van de Dames 1 en 2.